Köpvillkor Webbshop

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@badfabriken.se

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Svea Ekonomi

Betalning

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på badfabriken.se. Genom att beställa varor på badfabriken.se accepterar du de allmänna villkoren samt integritetspolicyn. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras.

Kortbetalning

Kortbetalning accepteras av Visa, Mastercard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

 

Faktura & Delbetalning

I samarbete med Collector erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Collector betalsätt hittar du på collector.se
 

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på collector.se

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Collector påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjmålsränta.

Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp

Du som har betalt din faktura eller delbetalning med ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Collector. Collector återbetalar den summa som du har betalt efter att Badfabriken har givit uppgifter om godkänd retur.

Pris för delbetalning genom Collector.

Period                Ränta                                               Månadsavgift                                Administrationsavgift

3 mån                 0,00%                                              30 kr                                                 0 kr

6 mån                 0,00%                                              30 kr                                                 95 kr

12 mån               9,95%                                              30 kr                                                 195 kr

24 mån               19,95%                                            30 kr                                                 295 kr

 Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: info@badfabriken.se

Det fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.

Fraktkostnader:
Paket upp till 5kg: 95kr
Paket upp till 10kg: 195kr
Spa lock: 595kr

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till info@badfabriken.se
    I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se konsumentverket.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@badfabriken.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 7 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Faktura så reglerar vi det mot ditt saldo.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör etc.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Ändringar till de allmänna villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Företagsuppgifter

Badfabriken (Cyrba AB) Industrigatan 10, 51162 Skene.
Telefon: 0320 – 61111
E-post: Info@badfabriken.se
Org-nr: 556623-666