Köpvillkor Spabad

1. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@badfabriken.se

2. Leveransvilkor
Vid köp av frakt så anlitar vi DHL. I denna frakt så ingår leverans till tomtgräns. Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@comfornette.se.

3. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

4. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

4.1 Vid nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@badfabriken.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt

5. Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@badfabriken där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

6.2 Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

6.3 Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Information om Cookies

7. Personuppgifter
Genom att handla hos badfabriken (Cyrba AB) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Cyrba AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

7.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

7.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

7.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Svea Ekonomi, Swish, Kortbetalning.

10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.

10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd
Cyrba AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Retur & Garanti

13 Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna utnyttja din ångerrätt, måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning och komplett med alla förpackningar – också de i oskadat skick. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden. All kosmetik levereras med försegling. Förseglade produkter kan ej returneras p.g.a hälso- eller hygienskäl, när förseglingen har brutits efter mottagande.

14. Ångerrätt & Öppet köp

Som privatperson har du 14 dagars ångerrätt, vilket innebär att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd. Produkten får inte vara använd utan endast uppackad och använd minimalt för att bedöma om du är nöjd med den, alltså normalt endast en gång. Samtliga tillbehör och packmaterial skall skickas med. Returer skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i lämpligt ytteremballage (exempelvis wellpappkartong). Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning eller hantering, debiteras dig som kund.
Tänk på att du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bl a om din försändelse kommer bort under frakt. Använd därför gärna fraktsätt där försändelsen går att spåra, och spara inlämningskvittot.
Produkten skall vara oss tillhanda senast 30 dagar efter leveransdatum. Vi sätter tillbaka pengarna på ditt kort-konto senast 30 dagar efter att produkten är returnerad. Vid köp mot postförskott betalas pengarna tillbaka via överföring till ditt bankkonto. Reklamation skall ske skriftligen på vår hemsida. GoPOP gör den slutgiltiga bedömningen gällande produktens skick.

15. GARANTIVILLKOR

2 års fullservicegaranti, 3 års komponentgaranti. 10 års reservdels garanti lämnas på att reservdelar till Spa badet att finns att köpa i 10 år.

Vid synliga produktfel/skador skall reklamationen göras före montering av produkten.
Transportskador skall anmälas direkt till bolaget som har transporterat produkten inom 7 arbetsdagar gäller dold fraktskada. Synlig fraktskada skall du anmäla till chauffören vid leverans.
Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Reklamationer på monterade produkter med synliga produktfel/skador godkänns ej. Garantin gäller inte för produkter som har förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt, ändrats eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod eller felaktiga rengöringsprodukter. Monteringen måste ha varit fackmannamässigt utförd. Du måste ha följt produktens montering och skötselanvisningar samt gällande regler för att kunna utnyttja garantin.

Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken eller skador som har orsakats av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin gäller inte heller skador som har uppkommit i samband med åsknedslag eller onormal variation i nätspänningen. Garantin täcker ej följdskada genom fel i levererad produkt. Garantin gäller endast för badkar som används inomhus i godkänt våtutrymme.
Garantierna gäller inte för kommersiell användning. Garantin gäller endast i Sverige.

Reklamationer kommer att hanteras av Badfabrikens serviceorganisation eller en behörig servicepartner. Bolaget kommer efter egen bedömning, antingen att reparera den defekta produkten eller att ersätta den med en likadan eller jämförbar produkt. I dessa fall så betalar Badfabriken för reparation, reservdelar, arbete och eventuella personalresor. Utbytta delar tillfaller Badfabriken

Spa Badet måste vara tillgängligt för serviceman vid reklamationer. Det åligger köparen att se till att nedmontering av paneler, altandäck eller annat som hindrar åtkomst av badkaret monteras ner innan service kan utföras. Reparationer som inte har godkänts av Badfabriken ersätts inte. Garantin täcker inte kostnader för tredje man och inte heller kostnader på annat än den levererade varan. Dessa kostnader skall täckas av försäkring som innehas av installatören eller av brukaren.

 

16. Felanmälan

Vid åberopande av garanti skall anmälan göras skriftligen till support@badfabriken.se
Bifoga kvitto / faktura senast 1 månad efter att felet upptäcktes.
Ert namn och adress samt tel nr där vi kan nå er dagtid.
Er E-mail Adress
Beskriv felet och bifoga bilder på produkten.